Léto s internetovým marketingem 2012 – Malevil

Léto s internetovým marketingem se konalo v ČR poprvé. Duchovním otcem byl Marek Prokop, lektor a specialista na SEO. Místem našeho čtyřdenního setkání  se stal resort Malevil v malé vesničce Heřmanice v Podještědí na severu Čech. Přednášející – Jan Tichý (Medio Interactive), Martin Snížek (Optimics ), Petra Větrovská (H1), David Šmehlík (Fleveo) a Marek Prokop (PROKOP software).

Podle názvu jsem očekával spíš dovolenou s volnočasovým programem a občasnou přednáškou. Přednášky však vyplňovaly většinu času, takže na sport ho moc nezbylo.    Plánoval jsem trochu jezdit na kole,  po celodenním programu a večerních diskuzích na to ovšem nezbývaly síly :-). Nakonec alespoň došlo na poznávání okolních lesů při SEO procházce s Markem Prokopem. Chtěl bych Vám tedy přiblížit co se na Malevilu odehrávalo.

První den – končíme o půlnoci

V 10 hodin začíná svoji prezentaci Honza Tichý z Medio.cz jehož společnost vyrábí až o 42%   webovější weby než ostatní :-). Přednáška šla víc do hloubky, než jeho běžná školení. Probíralo se nastavení profilů, práce s filtry, rozšíření kódu Analytics.

Večer začal  Markův workshop zaměřený  na práci s Google Refine, který používá při práci s velkým počtem klíčových slov, při jejich roztřídění viz jeho článek . Na práci s Google Refine včetně postupu jak jednoduše dostat klíčová slova z Skliku do tabulkového procesoru  připravuji  jednoduchý návod.

Workshop skončil před půlnocí s tím, že měl dál pokračovat Honza Tichý, ale rozhodlo se že bude pokračovat až v dalších dnech. Někteří účastníci dál pokračovali v noční debatě na bowlingu :-),  já jsem  šel spát.

Den druhý – A/B testování webu

Workshop byl zábavou.

Martin Snížek měl obsáhlou přednášku o možnostech jak vylepšit web tak, aby vydělával víc peněz při stejné návštěvnosti, když to hodně zjednoduším. Obsah byl zaměřený nejen na vylepšení použitelnosti webu, ale zahrnoval i psychologii prodeje a odstranění bariér při nákupu. Důležitým prvkem A/B testování je výzkum, který by měl vždy testování předcházet.  Zajímavé  je, že pouze 30% změn přináší úspěch.

Obsahem odpoledního workshopu bylo připravit Strategii optimalizace výkonnosti konkrétního webu. Smyslem bylo vyzkoušet si postup při A/B testování v praxi.

Výborně zpracovaná přednáška s množstvím informací, ktere musím ještě vstřebat 🙂

Den třetí – ve znamení Google Adwords

O možnostech, které  přináší PPC inzerce  přednášela Petra Větrovská.  Zaměřila se na obsahovou síť Google Adwords (Google Display Network), která je mnohými opomíjená zřejmě pro náročnější nastavení. Její využívaní  však může  přinést zajímavé výsledky a v některých případech může být úspěšnější než při vyhledávání. Taky jsem nevěděl, že u GDN je možné cílit  na konkrétní cílová slova oproti třeba Skliku, kde se cílí na téma stránky.

Petra Větrovská

Zaujal  mě i nástroj na hledání vhodných webů Ad planner, který jsem před tím neznal. Automatizace správy kampaně, její optimalizace a možnosti A/B testování s Adwords Campaign Experiment, to všechno  pro mě byly novinky.

Co mě (a myslím nejen mě) hodně zaujalo, jsou možnosti remarketingu. Remarketing je takové malé špehování. Označkujete si vaše návštěvníky, kteří již na vašem webu někdy byli a zacílenou kreativou je můžete vrátit zpět a přimět je ke konverzi.

Remarketing byl také programem odpoledního workshopu, cílem bylo navrhnout remarketing pro konkrétní projekt.

Pro mě byla tahle prezentace asi nejpřínosnější, ale na druhou stranu  bych uvítal větší podíl praktického nastavení a práci s jednotlivými nástroji GA. To by ale  bylo nad rámec jednoho dne.

Po workshopu přišlo na řadu dokončení přednášky Honzy Tichého, kde se probíralo  nastavení měření cílů (Goals) a měření událostí ( Event Tracking) což byla událost sama o sobě 🙂

Večer proběhl raut, zpěv při kytaře a večerní debata o obchodních modelech jednotlivých agentur se protáhla do časného rána včetně nočního PPC plavání 🙂

Jan Tichý a jeho kytara

 

Den čtvrtý ovládla sociální média

Ráno jsem se už stával dost těžce, ale nakonec jsem na ranní kávu dorazil, a ta mě dostala do formy. Začíná David Šmehlík z Flevea.

Na sociální sítě jsem se moc těšil a moje očekávání bylo naplněno. Jeho prezentace mě od začátku chytla, David umí dobře vtáhnout do děje a jeho praktické příklady jsou  zábavné a zároveň věcné. Je vidět, že o tom opravdu něco ví. Sociální média jsou dnes pro firmu důležitým komunikačním kanálem. A to je asi to nejdůležitější co jsem si odnesl.

O tom jak lépe komunikovat se svými zákazníky byl odpolední workshop. Za zhruba dvě hodiny jsme měli vytvořit firemní prezentaci na Facebooku a vymyslet komunikaci pro vybranou značku, včetně nabídky ceny za naši práci, což byl skvělý nápad. Myslím, že by bylo dobré tohle zapojit i do ostatních workshopů. Na závěr semináře proběhlo vyhodnocení vlastního projektu  včetně nabídky a její rozbor.

Pak už přišlo rozloučení a odjezd většiny účastníků domů.

Celkově bylo Léto s internetovým marketingem velmi podařenou akcí. Poznal jsem nové přátele, mohl jsem konzultovat věci, které mě zajímaly a v neposlední řadě jsem si i odpočal a nabral novou inspiraci. Doufám, že se uvidíme na pokračování v roce 2013.

Další fotky najdete na Google Picasa.

About Martin Staník

Jmenuji se Martin Staník. Ač původně z Pardubic, před 8 lety jsem přesídlil do Šluknovského výběžku. Pomalu zapouštím kořeny v obci Lipová. Věnuji se internetovému marketingu, především SEO a PPC kampaním. Můžete mě znát ze Seznamu.cz, kde jsem v liberecké pobočce pracoval jako obchodník. Nyní na vlastní noze a spolupracuji s informačním portálem Vybezek.eu. Poslední dobou mě baví zahradničení a zajímám se permakulturu.

One comment