Návod na práci s Google Refine + jak snadno dostat klíčová slova z Skliku

Pár lidí na semináři Léto s internetovým marketingem se na mě obrátilo s dotazem, jak dostat klíčová slova z Skliku do tabulky, aby s nimi šlo dále pracovat, proto jsem vytvořil  tento (doufám) jednoduchý návod.

Při práci s Sklikem je třeba mít svůj účet. Pokud ho náhodou nemáte můžete si ho vytvořit zde. Po přihlášení  na www.sklik.cz klikněte na odkaz Vytvořit novou kampaň a vpravo dole uvidíte vyhledávací formulář pro návrh klíčových slov. Zadejte klíčové slovo, které hledáte  a zobrazí se Vám výsledek podobný obrázku níže. V našem případě se jedná  o slovo Keňa.

Označíme klíčová slova zkopírujeme obsah Ctrl + C.  Označení slov provedeme podle obrázku níže. Důležité je označit pouze klíčová slova bez tlačítek.

Důležité je označit pouze samotná klíčová slova. Nejlépe se označují tahem odspodu.

Otevřeme si tabulkový procesor – já na to používám Open Office (u Excelu mi to nefunguje), roztáhneme sloupec A na cca 6cm, klikneme na buňku A1 a vložíme obsah Ctrl  + V. Dostaneme něco takového:

Pokračujeme stejným postupem (při každém načtení nových klíčových slov je třeba znovu slova označit ) dokud tabulka nebude dostatečně plná . Potom smažeme sloupce C a D a vymažeme slova, která s dotazem nesouvisí.  Tabulka je hotová pro práci s Google Refine. Na ten se podíváme na další stránce.

About Martin Staník

Jmenuji se Martin Staník. Ač původně z Pardubic, před 8 lety jsem přesídlil do Šluknovského výběžku. Pomalu zapouštím kořeny v obci Lipová. Věnuji se internetovému marketingu, především SEO a PPC kampaním. Můžete mě znát ze Seznamu.cz, kde jsem v liberecké pobočce pracoval jako obchodník. Nyní na vlastní noze a spolupracuji s informačním portálem Vybezek.eu. Poslední dobou mě baví zahradničení a zajímám se permakulturu.
Share

11 comments

  1. Pingback: Návod na práci s Google refine + jak snadno dostat klíčová slova z Skliku - pokračování - Inspir.cz
  2. Martin Matějka (2 comments)

    Martine super, díky za článek. To copy&paste z skliku mi funguje v excelu 2010… teda částečně, prvních několik stránek šlo ok, teď jsem se na jedné zasekl, protože mi to tam vkládá najednou špatně… Ale to se snad podá 🙂

  3. Martin Matějka (2 comments)

    Tak už to chápu. Funguje mi to v XLS úplně v pohodě, musíš akorát označit skutečně JEN text, žádné divy nebo spany okolo. Poznáš to při označování tak, že ti nad prvním sloupcem nahoře a pod posledním dole vznikne malá mezírka. Špatně se to značuje myší nebo touchpadem, tak jde při označování dopomoct si šipkama na klávesnici…

    Možná napoví obrázek

  4. jan xaver boštík (2 comments)

    chlapi, přece stačí v skliku menu „statistiky“, „vytvoř přehled“, vyberte si co chcete k exportu a jedu… a ne žádné ctr+c atd.
    nebo ten návod byl vtip?

    • Viťa (2 comments)

      to ano ale pokud děláš analýzu KW tak to prostě z Skliku nevyexportuješ, a pokud už máž nějaké kampaně tak export jde to je ten rozdíl 🙂

    • Martin Staník

      Dneska už ano, ale dřív to neuměl. Taky k analýze klíčových slov používám seznam vyhledávacích dotazů, ten ale stáhnout nejde.

  5. Pingback: Základy Google Refine pro SEO - Jan Onesork