Pár lidí na semináři Léto s internetovým marketingem se na mě obrátilo s dotazem, jak dostat klíčová slova z Skliku do tabulky, aby s nimi šlo dále pracovat, proto jsem vytvořil tento (doufám) jednoduchý návod.
Při práci s Sklikem je třeba mít svůj účet. Pokud ho náhodou nemáte můžete si ho vytvořit zde. Po přihlášení na www.sklik.cz klikněte na odkaz Vytvořit novou kampaň a vpravo dole uvidíte vyhledávací formulář pro návrh klíčových slov. Zadejte klíčové slovo, které hledáte a zobrazí se Vám výsledek podobný obrázku níže. V našem případě se jedná o slovo Keňa.
Označíme klíčová slova zkopírujeme obsah Ctrl + C. Označení slov provedeme podle obrázku níže. Důležité je označit pouze klíčová slova bez tlačítek.
Otevřeme si tabulkový procesor – já na to používám Open Office (u Excelu mi to nefunguje), roztáhneme sloupec A na cca 6cm, klikneme na buňku A1 a vložíme obsah Ctrl + V. Dostaneme něco takového:
Pokračujeme stejným postupem (při každém načtení nových klíčových slov je třeba znovu slova označit ) dokud tabulka nebude dostatečně plná . Potom smažeme sloupce C a D a vymažeme slova, která s dotazem nesouvisí. Tabulka je hotová pro práci s Google Refine. Na ten se podíváme na další stránce.
- Jedu na NET sraz Thajsko 2015 - 14.11.2014
- Jak si vypěstovat základní plodiny permakulturně a to nejen na Hané - 2.6.2014
- Je libo článek nebo přímo copywritera? Zkuste Copywriting.cz - 18.10.2013
- Stát který nehájí práva svých občanů, nemá právo na existenci - 8.10.2013
- Jak hromadně manipulovat ukazuje Jiří Vokáč Čmolík a jeho projekt Neurorestart - 3.6.2013
- Permakultura ve Šluknovském výběžku - 26.5.2013
- Vlastně se máme skvěle - 6.2.2013
- KUPčlánek.cz – nový pay-per-post systém přichází - 12.1.2013
- Návod na práci s Google Refine + jak snadno dostat klíčová slova z Skliku - 1.10.2012
- Návod na práci s Google refine + jak snadno dostat klíčová slova z Skliku – pokračování - 1.10.2012
Pingback: Návod na práci s Google refine + jak snadno dostat klíčová slova z Skliku - pokračování - Inspir.cz
Martine super, díky za článek. To copy&paste z skliku mi funguje v excelu 2010… teda částečně, prvních několik stránek šlo ok, teď jsem se na jedné zasekl, protože mi to tam vkládá najednou špatně… Ale to se snad podá 🙂
Tak už to chápu. Funguje mi to v XLS úplně v pohodě, musíš akorát označit skutečně JEN text, žádné divy nebo spany okolo. Poznáš to při označování tak, že ti nad prvním sloupcem nahoře a pod posledním dole vznikne malá mezírka. Špatně se to značuje myší nebo touchpadem, tak jde při označování dopomoct si šipkama na klávesnici…
Možná napoví obrázek
Tak jak to vyzkouším v Excelu a dám vědět.
chlapi, přece stačí v skliku menu „statistiky“, „vytvoř přehled“, vyberte si co chcete k exportu a jedu… a ne žádné ctr+c atd.
nebo ten návod byl vtip?
to ano ale pokud děláš analýzu KW tak to prostě z Skliku nevyexportuješ, a pokud už máž nějaké kampaně tak export jde to je ten rozdíl 🙂
Jo a taky přidám lepší návod jak dostat z skliku KW do excelu výboný nápad http://netemsvetem.cz/ke-stazeni/?did=3
Třeba to někomu pomůže…
Ahoj,
naštěstí nyní nástroj Návrh klíčových slov v Skliku umí export do souboru 🙂
Dneska už ano, ale dřív to neuměl. Taky k analýze klíčových slov používám seznam vyhledávacích dotazů, ten ale stáhnout nejde.
Pingback: Základy Google Refine pro SEO - Jan Onesork